Προσοχή! Η φιλοζωία βλάπτει σοβαρά την υγεία..


Αγαπητοί φιλόζωοι και φιλόζωες ή μάλλον όχι… αγαπητοί φίλοι παθόντες και παθούσες!
Είμαι σίγουρη ότι καταλάβατε αμέσως το περιεχόμενο του κειμένου που θα ακολουθήσει... όλοι οι υπόλοιποι, θα ήθελα παρακαλώ να δώσετε λίγη από την προσοχή σας και να διαβάσετε τις πέντε, δέκα, έστω δεκαπέντε! αράδες που παραθέτω.



Η φιλοζωία δεν είναι άποψη. Είναι στάση ζωής. Είναι κάτι έμφυτο συνήθως. Η φιλοζωία αποτελεί ευθύνη. Μεγάλη ευθύνη. Που πολλές φορές μας δυσκολεύει την ζωή, μας κουράζει αλλά ταυτόχρονα μας αποζημιώνει! (Όχι με λεφτά πάντως. Το μόνο σίγουρο.) Η φιλοζωία δεν τα πάει καλά με τον ελεύθερο χρόνο. Είναι αιωνίως τσακωμένη μαζί του και συνήθως νικάει και τον σκοτώνει. Θα μου πείτε τώρα.. επιλογή σου είναι! Σαφέστατα και είναι επιλογή μου. Όμως υπάρχουν και διάφοροι περιφερειακοί παράγοντες που μου βγάζουν ενίοτε την επιλογή μου από την μύτη! Διαταράσσουν την ήδη εύθραυστη ισορροπία των νεύρων μου και βάζουν σε κίνδυνο την γενικότερη ψυχική μου υγεία...

Τι σας λέω τώρα ε; Για να μην νομίζετε ότι υπερβάλω ή ότι είμαι ήδη τρελή, μπορώ να σας παραθέσω ένα από τα αρκετά βλαβερά για την υγεία και πολύ διαδεδομένο περιστατικό που αντιμετωπίζει ο κάθε εθελοντής φιλόζωος.

 
Σύνηθες στιγμιότυπο που δεν κάνει διακρίσεις σε μέρες, ώρες, αργίες ή γιορτές:
*Οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα, ονόματα ή καταστάσεις, δεν είναι καθόλου τυχαία και έχουν κάθε σχέση με την πραγματικότητα.

 

…Είμαι στην δουλειά. Χτυπάει το κινητό. Άγνωστο νούμερο. Από μέσα μου λέω «ωχ…» Σηκώνω και παρακαλάω σιωπηλά να μην είναι αυτό που… τελικά ήταν.

«Καλησπέρα σας!» μου λέει μια φωνή.


«Καλησπέρα!»


«Η φιλοζωική εκεί;» (…)


«Εννοείται!» (Γιατί να της το χαλάσω?)


«Ξέρετε... βρήκα μια γατούλα στον δρόμο, φαίνεται να κουτσαίνει λίγο σαν να είναι χτυπημένη. Κάθεται έξω από την είσοδο του σπιτιού μου, της έβαλα και να φάει! Είναι πολύ όμορφη.»


«Τέλεια! Μπράβο σας που δεν την προσπεράσατε και αποφασίσατε να την βοηθήσετε!» (Σε αυτό το σημείο θεώρησα ότι απλά ήθελε να μοιραστεί μαζί μου την φιλοζωική της πράξη και ότι το τηλεφώνημα θα έληγε οσονούπω..)


«Ναι ναι, απλά σας πήρα τηλέφωνο αν γίνεται να έρθετε να την πάρετε και να την πάτε στον κτηνίατρο και μετά να την πάτε… κάπου;» (Κάπου; Που κάπου;!)


«Κυρία μου, οδηγείτε;» (ανεβαίνει ο βαθμός αγανάκτησης)


«Ναι βεβαίως!»


« Ωραία. Ακούστε τι θα κάνετε. Θα βάλετε την γατούλα σε ένα χαρτόκουτο έστω αν δεν έχετε καλαθάκι μεταφοράς και θα την πάτε στον πλησιέστερο κτηνίατρό σας. Μετά αφού είναι και τόσο όμορφη, θα την φιλοξενήσετε για ένα διάστημα και αν θέλετε να μου στείλετε κάποιες φωτογραφίες της να την αναρτήσω στο ίντερνετ και να την προωθήσω για να βρει μία καλή υιοθεσία εφόσον δεν μπορείτε να την κρατήσετε εσείς. »


«Μα…εγώ θα τα κάνω αυτά;!» Με ρωτάει. Σε αυτό το σημείο αρχίζει να ανεβαίνει επικίνδυνα η αρτηριακή μου πίεση.


«Ναι! Φιλόζωη δεν είστε όπως και εγώ; Δεν οδηγείτε όπως και εγώ; Δεν ενδιαφερθήκατε και αναλάβατε την ευθύνη ενός πλάσματος ακριβώς όπως θα έκανα κι εγώ; Συγχαρητήρια, είστε πλέον και εσείς μια «φιλοζωική» ολόκληρη!


«Καλά θα δω τι θα κάνω. Σας ευχαριστώ…» (Με ελαφρύ εκνευρισμό στην φωνή...)

Σκεφτείτε αυτόν τον διάλογο σε επανάληψη αρκετές φορές μέσα στην μέρα, με διάφορες παραλλαγές ζώων, ανθρώπων, καταστάσεων, περιπτώσεων και αποστάσεων… και μπείτε στην θέση των εθελοντών φιλόζωων οι οποίοι (ω ναι!) δεν έχουν υπερφυσικές δυνάμεις και ανεξάντλητους πόρους να διακτινίζονται παντού και ανά πάσα στιγμή. Πείτε μου μετά εσείς σε πoιο αριθμό τηλεφωνήματος θα θέλατε να φάτε το τηλέφωνο ή να καταπιείτε μια χούφτα ηρεμιστικά!

Ανάμεσα φυσικά σε αυτά τα τηλεφωνήματα, υπάρχουν και τα μηνύματα (ιδίου περιεχομένου με το από πάνω τηλεφώνημα απλά σε γραπτή μορφή), οι ανεξάντλητες προωθήσεις σκυλιών, οι αφισοκολλήσεις, τα περιστατικά που εμφανίζονται καθημερινά πλέον και τα συναντάμε όλοι μας στον δρόμο και η ζωή του ίδιου του εθελοντή! Ναι υπάρχει και αυτή! Γιατί αν δεν δουλέψει ο εθελοντής δεν θα έχει χρήματα ούτε για κινητό. Και αν δε έχει κινητό, πως θα απαντάει ακούραστα σε τηλεφωνήματα μέρα νύχτα; Μιας και είπα νύχτα, να σημειωθεί ότι έχει υπάρξει τηλεφώνημα σε εθελόντρια στις τέσσερις η ώρα τα ξημερώματα με σκοπό την εύρεση του σπιτιού μιας γατούλας που φαινόταν χαμένη. (…)

Πολύ φοβάμαι ότι το άνωθεν κείμενο θα σας φαίνεται ιδιαίτερα καυστικό και επικριτικό. Δεν είναι όμως μόνο έτσι τα πράγματα. Με χαρά μου διαπιστώνω ότι οι φιλόζωοι εθελοντές αυξάνονται και συνεπώς πολλαπλασιάζονται και τα πολύτιμα χέρια βοηθείας.

Η φιλοζωία είναι ξεκάθαρη ευθύνη όλων μας και όχι μιας χούφτας ανθρώπων οι οποίοι θυσιάζουν προσωπικό χρόνο και κόπο για να σώσουν πλάσματα που κάποιοι άλλοι, όχι και τόσο φιλόζωοι, άφησαν στον δρόμο ή άφησαν αστείρωτα.

Ας κάνουμε όλοι από κάτι αντί να τα ζητάμε όλα από κάποιους!


3 σχόλια:

  1. Πες τα και ξαναπές τα! Ποτέ δεν ένοιωσα τόσο απελπισμένη όσο περίπου 2 χρόνια πριν, όταν ζητούσα από περαστικούς να με βοηθήσουν να βάλω ένα γέρικο παράλυτο αδέσποτο στο αυτοκίνητο να το πάω στον κτηνίατρο. Ακόμα και έξω από το κτηνιατρείο, όλοι οι "φιλόζωοι" με τα ράτσας σκυλιά τους, με κοίταζαν λες και ήμουν τρελή και έκαναν πως δεν έβλεπαν ή δεν άκουγαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Μιας και είπα νύχτα, να σημειωθεί ότι έχει υπάρξει τηλεφώνημα σε εθελόντρια στις τέσσερις η ώρα τα ξημερώματα με σκοπό την εύρεση του σπιτιού μιας γατούλας που φαινόταν χαμένη. (…)
    ΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧ! θεά!!!
    Εμένα με πήραν 4 το πρωι , 2 νέοι "εθελοντες" μας για ενα σκυλακι αδεσποτο επι ΜΗΝΕΣ που του βρηκαμε σπιτι και την ιδια ημερα το έσκασε και πηγε στα παλια του λημερια, στο κεντρο της πολης! Το βρηκαν 4 το πρωι και ηθελαν (φυσικα) να το φιλοξενησω εγω, γιατι ΔΕΝ μπορουσαν ΓΙΑ 1 ΒΡΑΔΥ να το κανουν......ουτε 1 βραδυ!!!!
    Και μια γνωστη μου μας πηρε τηλεφωνο 3 εθελοντες απανωτα 3 τα ξημερωματα παλι για ενα γατακι που εκλαιγε μεσα σε μια σωληνα. Τελικα , ΚΟΙΤΑ ΝΑ δεις, τα καταφερε μονη της!! ΑΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ!!!!!
    Το κινητο μου ειναι πλεον κλειστο τα βραδια, κι αν θελουν. Ή αυτό ή να το ρίξω στα ψυχοφάρμακα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτοί η φιλοζωία συνοδεία με τα σκυλιά που είναι ράτσας πια ρε παιδάκι μου μ' έχει συγκινήσει πολύ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες. Σχόλια άσχετα με το δημοσιευμένο θέμα θα διαγράφονται.

Copyright © 2013 DogWorld