«Δεν μπορώ να το ταΐζω πια - Είμαι άνεργος 6 μήνες»


Η εικόνα ήταν σπαρακτική. Μεσημέρι στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Ένα σκυλάκι τρέχει πίσω από μία μοτοσικλέτα, η οποία σταματάει μόνο στα κόκκινα φανάρια. Ο οδηγός της φανερά ταραγμένος προσπαθεί με το πόδι του να απωθήσει το σκυλάκι, ενώ τα αυτοκίνητα που περνούν δίπλα κορνάρουν επιτείνοντας την ένταση. Προσέξτε όχι να το κλωτσήσει – γιατί δεν του επιτίθεται – αλλά να το απομακρύνει όσο πιο ήπια μπορεί. «Κάτι δεν πάει καλά», συνειδητοποιώ, γιατί ξέρω καλά από συμπεριφορά σκυλιών.

Μετά από εκατοντάδες μέτρα σταματώ με τη μοτοσικλέτα μου δίπλα του. «Γιατί σε ακολουθεί το σκυλί με τόση μανία», τον ρωτώ. Η απάντηση είναι σιωπή, ενώ συνεχίζει να προσπαθεί να το απωθήσει χωρίς να το τραυματίσει. Το βλέμμα του σκύλου είναι ικετευτικό, ενώ και ο οδηγός της μηχανής είναι βουρκωμένος.

Και τότε αντιλαμβάνομαι το προφανές και επιμένω. «Θέλεις να τον εγκαταλείψεις ρε φίλε, αλλά γιατί στο κέντρο της πόλης» τον ξαναρωτώ.
 

«Δεν μπορώ να τον ταΐζω πια αδελφέ, είμαι άνεργος έξι μήνες», μου λέει ξεσπώντας και γκαζώνει μόλις ανάβει το φανάρι. Επειδή δεν άντεχα την εικόνα, άλλαξα διαδρομή για τον προορισμό μου έχοντας γίνει κουρέλι. 

«Κοίτα τι συμβαίνει γύρω σου», σκέφτηκα. Ο άνθρωπος παράτησε το σκυλί του στο δρόμο γιατί δεν είχε να το ταΐσει. Και σίγουρα δεν θα είναι ο μόνος. Ομολογώ ότι αυτή την κοινωνική παράμετρο δεν την είχα σκεφτεί. Όλοι αυτοί οι παλιάνθρωποι – στη συντριπτική τους πλειοψηφία – που κυβέρνησαν την Ελλάδα από τη Μεταπολίτευση και μετά- κατάντησαν τους ανθρώπους να πετάνε τα σκυλιά τους στο δρόμο γιατί δεν μπορούν να τα ταΐζουν.

«Μα κάθεσαι και ασχολείσαι με τα σκυλιά», θα αναρωτηθεί κάποιος, «όταν το κράτος πετάει ανθρώπους κυριολεκτικά στα σκουπίδια; Υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που είναι άστεγοι και πηγαίνουν σε συσσίτια να φάνε».

Η απάντηση είναι διαυγής. Φυσικά και πονάω και γι αυτούς. Αλλά και για τα σκυλιά. Πλάσματα του Θεού είναι κι αυτά. Φανταστείτε μια ζωή πεταμένη στο δρόμο, χωρίς φαί, νερό και στέγη να αργοπεθαίνει βασανιστικά. Να κινδυνεύει κάθε δευτερόλεπτο να χτυπηθεί από αυτοκίνητο. Να πέσει θύμα φόλας ή κακοποίησης. Ένα πλάσμα που ήξερε ότι κάθε μέρα θα έχει λίγο φαί και νερό, ένα χάδι κι ένα σπιτάκι ή ένα χαλάκι σε ένα υπόστεγο να κοιμηθεί. Και, ξαφνικά, το σκυλάκι μένει χωρίς τον άνθρωπο που το αγαπούσε και τον αγαπούσε. Σας παρακαλώ κλείστε τα μάτια για δέκα δευτερόλεπτα, όσοι διαβάζετε αυτό το κείμενο, και αναλογιστείτε πώς θα νιώθατε αν ξαφνικά σας πετάγανε οι άνθρωποί σας στο δρόμο μόνο και απροστάτευτο. Και δεν τους ξαναβλέπατε ποτέ. Τι διαφορά έχει η ψυχή ενός ανθρώπου από ενός σκύλου;

Προσεύχομαι και κάνω ό,τι μπορώ να μη φτάσω ποτέ στο σημείο να μην μπορώ να ζήσω με τη στοιχειώδη αξιοπρέπεια εγώ η σύντροφός μου και τα σκυλιά μας. Προσεύχομαι να μη χάσω το μίνιμουμ της αξιοπρέπειας που μας απέμεινε.


13 σχόλια:

  1. Ποσα σκυλακια απο σπιτι βρισκονται καθημερινα στους δρομους, τρομαγμενα, πεινασμενα, ακολουθοντας οποιον τους δωσει την παραμικρη σημασια? Ειναι κατι που γινεται πλεον συστηματικα στην χωρα μας, ετσι οπως εχουμε καταντησει..
    Εγω μπορει να μην εχω να φαω, αλλα αυτα εξω που πεινανε ΘΕΛΩ να τα ταιζω, δεν φταιξανε σε τιποτα που τα παρατησαν, που δεν τα στειρωσαν, που δεν τους εβαλαν ποτε τσιπακι.. Κι ομως ο νομος κυνηγαει εμενα που προσπαθω να τα βοηθησω, να τους βρω παλι ενα σπιτι και λιγη αγαπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προσωπικά (και φυσικά δεν κατηγορώ τον άνθρωπο), θα προτιμούσα να πεινάω παρέα με τα ζωάκια μου παρά να τα παρατήσω. Σε κάθε περίπτωση το σκυλί θα πεινάσει, αλλά θα είναι με αυτόν που αγαπά και με αυτόν που το αγαπά! Εγωιστικό ίσως... αλλά το σκυλί στη μία περίπτωση θα νιώσει μόνο πείνα, ενώ στην άλλη περίπτωση πολλά ακόμη άσχημα συναισθήματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα συμφωνήσω με τη Nicki, δυστυχώς έτσι είναι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν θέλω να φανώ επικριτική γνωρίζοντας ποσό δύσκολη είναι η διαβίωση για τους περισσότερους σήμερα, παρόλα αυτά δεν μπορώ να αντιληφθώ για ποιο λόγο κάποιος που δυστυχώς δεν μπορεί πια να συντηρήσει το κατοικίδιο του, επιλέγει να το αφήσει στο δρόμο (που ειδικά για ένα ζώο μεγαλωμένο σε σπίτι είναι απίθανη η επιβίωση του) αντί με υπευθυνότητα να να του βρει κάποιο άλλο σπίτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΧΩ ΣΚΥΛΟ & ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΤΟΥΣΑ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΣΚΕΦΤΩ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ''ΒΑΣΑΝΟ'' ΜΟΥ ΜΕΣΑ ΝΑ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ ΜΠΑΧΑΛΟ . ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΥΤΕ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΗΣΩ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΤΑ ΤΟ ΣΚΥΛΟ Ή ΤΗ ΓΑΤΑ ΤΟΥ ΛΕΣ & ΠΕΤΑΕΙ ΚΑΤΙ ΑΧΡΗΣΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΙΑ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ . ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΤΑ ΖΩΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΚΑΛΑ , ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΨΥΧΑ ΛΟΥΤΡΙΚΑ ΚΟΥΚΛΑΚΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ . ΝΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ , ΕΣΧΟΣ & ΠΑΛΙ ΕΣΧΟΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΙ ΣΥΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΝΕΡΓΟΣ,ΕΙΜΑΙ 18 ΜΗΝΕΣ ΕΤΣΙ ΑΛΛΩΣΤΕ.ΟΜΩΣ,ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑ ΝΑ ΠΕΙΝΑΩ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ 'ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ' ΜΟΥ ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΗΣΩ.ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΤΟΣΟ ΑΣΧΗΜΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΙΝΩ ΜΕ ΤΟ ΖΩΑΚΙ ΜΟΥ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΖΑ ΗΤΕ ΝΑ ΤΗΣ ΒΡΩ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΗΤΕ ΝΑ ΠΑΡΩ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΒΟΗΘΕΙΑ Κ ΑΠΟ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΜΕ ΑΠΟΧΩΡΙΣΤΕΙ Κ ΠΛΗΓΩΘΕΙ ΚΥΝΔΙΝΕΨΕΙ Η ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.ΛΥΠΑΜΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΕΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ελεος! Τη βρήκαμε πια τη δικαιολογία!!
    Και δε μιλάμε για κανα λυκόσκυλο αλλά για μικρόσωμο σχετικά ζώο που αν σκεφτόταν λιγάκι στο σουβλατζίδικο ή στην ταβέρνα της γειτονιάς να πήγαινε και να παρακαλούσε για κανα κοψίδι απόφάγια δε θα του λέγανε όχι!!
    Αλλά το σκέφτηκε?
    Σιγά... Υπήρχε η εύκολη λύση και τώρα πλέον κατωχηρωμένη ως δόκιμη κατάσταση των καιρών!
    Ημαρτον πια με τη βλακεία και τον καθένα ανεγκέφαλο που θέλει και να λέει ότι είναι φιλόζωος. Εχει σκεφτεί στην τελική ότι το σκυλί προτιμά να πεινάει αρκεί να είναι μαζί με το αφεντικό του? Για σκύλο μιλάμε όχι για γάτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το άκρως αντίθετο!!!Στην δυσκολία της στιγμής τι άλλο από έναν πιστό φίλο!!!Την σκυλίτσα μου την πήρα μόλις έμεινα άνεργη και με βοήθησε πάρα πολύ...όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεν είναι λύση η εγκατάλειψη... ίσως απλά η "εύκολη" διέξοδος για έναν άνθρωπο που περνάει δύσκολα, σεβαστό το πρόβλημά του... αλλά δεν το επέλυσε αφήνοντας στο δρόμο το σκυλί του, νομίζω. Έχω δύο μεγαλόσωμες σκυλίτσες πολύ φαγανές, και, αν κάτσω να το υπολογίσω πρόχειρα, με 1 ευρώ τη μέρα θα μπορούσαν να τρώνε και οι δύο... ίσως να μην ήταν οι καλύτερες -ακριβότερες τροφές του εμπορίου, αλλά θα έτρωγαν ικανοποιητικά με 1 μόνο ευρώ... θα έκοβα από το δικό μου φαγητό αυτό το ευρώ για να είναι μαζί μου και χορτάτες οι κούκλες μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι"άνθρωποι" δεν καταλαβαίνουν ότι το σκυλιά, οι γάτες, οι σύντροφοί μας, είναι μέρος της οικογενείας μας. Ποιός θα πέταγε το παιδί του, την μάνα του στο δρόμο; Εμείς λεγόμαστε άνθρωποι αλλά αμφιβάλλω αν κάποιο από τα δύο κορίτσια μου (οι όμορφες σκυλίτσες μου, τα παιδιά μου) θα με εγκατέλειπε αν δεν μπορούσα να την ταϊσω. Τα "ζώα" έχουν περισσότερη αξιοπρέπεια και ευγενικά αισθήματα από εμάς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΣΤΑΚΟΜΑΚΑΡΟΝΑΔΕΣ , ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΧΑΒΓΙΑΡΙ , ΤΟ ΜΟΣΧΑΡΑΚΙ ΝΟΥΑ ΡΟΣΤΟ ΣΤΟΙΧΙΖΟΥΝ ......ΑΥΤΑ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΙΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΕΣ, ΑΝ ΗΤΑΝ ΠΑΙΔΙ ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΘΑ ΤΟ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΕ??ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΕ ΝΑ ΤΟ ΔΩΣΕΙ ΓΙΑ ΥΙΟΘΕΣΙΑ ...ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΣΟΚ ΠΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΜΕΝΑ ΣΚΥΛΙΑ??ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΠΟΥ ΝΑ ΠΑΝΕ ?ΠΟΥ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΟΥΝΕ? ΤΙ ΝΑ ΦΑΝΕ ??ΦΟΒΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΚΥΛΙΑ.. ΚΑΙ ΨΑΧΝΟΥΝ ΕΝΤΡΟΜΑ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΑ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ,ΜΕΣ ΣΤΗΝ ΒΡΟΧΗ Ή ΣΤΟ ΚΑΥΤΟ ΗΛΙΟ...ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΦΟΡΑ (ΠΟΥ ΤΟ ΑΠΕΥΧΟΜΑΙ) ΑΝ ΞΑΝΑΔΕΙΤΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΠΑΡΤΕ ΤΟΥ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΜΗΝ ΤΟΝ ΣΥΜΠΟΝΑΤΕ ..ΜΗΝ ΠΩ ΠΛΑΚΩΣΤΕ ΤΟΝ ΣΤΟ ΞΥΛΟ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν έχω διαβάσει καν το κείμενο, κάτι σχόλια είδα από κάτω και κατάλαβα ότι όλοι είμαστε "όπως μας φαίνεται στον καθρέφτη" που λένε και και σε ένα κωλοχωρι... Αδερφέ/η γραφτους όλους κανονικά, κράτα το σκύλο, και από όσο έχεις να φας τη μέρα σου πετά του το 1/3. Ο σκύλος μεγάλε, δεν είναι μαζί σου για το φαΐ. Άμα δει πως εσύ τρως μια κλανια, και με μισή θα είναι χαρούμενος. ΤΑ ΖΩΑ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ποτέ! Το πλάσμα σου, την οικογένεια σου, δε την εγκαταλείπεις ποτέ! 0,5 € έχεις για ψωμί? ψωμί θα φάει και αυτό! αλλά, ΔΕΝ το εγκαταλείπεις! Το μωρό μου δε θα το εγκατέλειπα ποτέ και με το πιστόλι στον κρόταφο ακόμη! Όσο πατούμε και οι 2 σε αυτή τη γή, μαζί θα είμαστε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε χρησιμοποιείτε ελληνικούς χαρακτήρες. Σχόλια άσχετα με το δημοσιευμένο θέμα θα διαγράφονται.

Copyright © 2013 DogWorld